egziGroup Logo
E-mailRegisztráció
Jelszó
Elfelejtett jelszó Elfelejtettem a jelszavam
2014. október 22., szerda - - Előd napja van.

Termékenységfokozó étrend

Termékenységfokozó étrend

A családalapítást tervezők közül sokaknak rövid idő alatt teljesül a vágya, de sajnos egyre népesebb azok tábora, akiknek hónapról-hónapra csak a remény marad. Nekik szeretnénk segíteni néhány fogamzásnövelő tippel.

Ha gyermekvállalásra készülsz, megfelelő táplálkozással célszerű előkészíteni a szervezetedet. A legfontosabb teendő, hogy száműzd a két legkárosabbat: az alkoholt és a cigarettát, kerüld a transzzsírokban bővelkedő gyorséttermi ételeket, és fogyassz bőven az alábbi jótékony hatású élelmiszerekből.

A teljes kiőrlésű búza, a zab, a barna rizs és a rozs magas B- és E-vitamin tartalommal bírnak, mely elengedhetetlen a megfelelő sejtosztódáshoz, a hormonális egyensúlyhoz és az egészséges petesejt-termeléshez.

Halak
A lazac, a makréla vagy a szardínia kiváló forrásai az omega-3, illetve az omega-6 zsírsavaknak, amelyek fontos szerepet játszanak a nemzőképesség fenntartásában, szabályozzák a vérkeringést, és javítják a spermiumok minőségét és mozgását. Ha nem szeretitek a halat, magas zsírsavtartalmának köszönhetően kiválthatjátok lenmagolajjal.

Fokhagyma
Nem feltétlenül a romantikus vacsora kelléke, de olyan tápanyagokban bővelkedik, melyek igencsak felturbózhatják a megtermékenyítő képességet. Gazdag szeléntartalma fokozza a férfiak nemzőképességét fokozza, ugyanakkor csökkenti a korai vetélés lehetőségét. B6-vitamin tartalma segít a hormonrendszer szabályozásában.

Méz
Már évszázadokkal ezelőtt is hatékonyan alkalmazták. Gazdag ásványi anyag- és amonisav tartalma révén stimulálja a petefészek működését.

 

Az eddiginél gondosabban nézd meg, mi kerül a bevásárló kosaradba, azaz az étkezőasztalra! Kerülnöd kell a rovarirtó szerekkel, esetleg ösztrogén hormonokkal kezelt élelmiszereket, mert ezek az adalékanyagok mind a női, mind a férfi nemi működést összezavarhatják. Emellett az étrended sok-sok gyümölcsöt és zöldséget tartalmazzon!

 

Cink

Ez a nemzőképesség növeléséhez nélkülözhetetlen nyomelem a női szervezetben a problémamentes ovuláció során játszik fontos szerepet, a férfiaknál pedig a megfelelő ondótermelődést segíti elő, és a te. Az egyik legjobb cink-forrás az osztriga.
Ha nem kedvelitek a kagylót, a kellő cinkbevitelt fedezhetitek tojás, dió, teljes kiőrlésű magvak vagy mák fogyasztásával is.

Tejtermékek
Egyes kutatások szerint a hagyományos módon készült, zsírban gazdagabb tejtermékekből már napi egy adag fogyasztása is kimutathatóan csökkenti a fogamzási problémák előfordulását. A tejtermékek ezen kívül kiváló forrásai még a kalciumnak, amely rendkívül fontos a magzati idegrendszer kialakulásában és működésében, valamint a csontok és a vér képződésében.

Chili
A chilipaprika élénkítő hatással van a vérkeringésre: fokozza a szervezet, így a nemzésben részvevő szervek vérellátását, működést. A chilipaprika fogyasztása emellett stresszoldó hatású – így kétszeresen is hozzájárul a termékenység fokozásához.

Avokádó
Mind a nők, mind a férfiak számára ajánlott a fogyasztása – segíti a peteérést és szabályozza a méhnyak nyáktermelését, és növeli a spermiumok vitalitását.

Spenót
Poppej kedvencének fogyasztása jótékony hatása révén a nőknél pozitívan hat a petefészek működésére, férfiaknál pedig optimalizálja a spermiumtermelést.